Opis motocykla – motocykl zastępczy z OC sprawcy
Nowy F 800 R jest radykalnie inny, a jednak to BMW w każdym calu. Najnowocześniejszy równoległy silnik dwucylindrowy z elektronicznym wtryskiem paliwa rozwija 87 KM z 798 cm3 pojemności, nie wspominając już o 86 niutonometrach momentu obrotowego. A po dodaniu do fabrycznej maszyny sportowego tłumika firmy Akrapovic, jego „gang” robi tak samo ogromne wrażenie, jak osiągi.
BMW F800R, pojazd nowy z rocznika 2014
Pełne wyposażenie fabryczne obejmujące:
- ABS
- Pakiet Dynamic (kierunkowskazy LED, nakładka na siedzisko pasażera, spojler silnika, tylna lampa LED)
- Pakiet Touring (gniazdko prądowe, komputer pokładowy, podgrzewane manetki, mocowania kufrów, podstawka centralna, wspornik bagażnika)
- fabryczny alarm
- czujniki ciśnienia w oponach RDC.
Silnik:
- Rodzaj Chłodzony cieczą 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową,
- Średnica cylindra/skok tłoka 82 mm x 75.6 mm
- Pojemność 798 cm3
- Moc znamionowa Moc znamionowa 64 kW (87 KM) przy 8,000 obr/min (możliwa redukcja mocy do 25 kW (34 KM) przy 6,000 obr/min).
- Maks. moment obrotowy 86 Nm przy 6,000 obr/min (możliwe 58 Nm przy 3,250 obr/min))
- Stopień sprężania 12.0 : 1
- Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk w kanale wlotowym/Cyfrowy system sterujący silnikiem (BMS-KP)
- Kontrola emisji spalin Trójdrożny katalizator z zamkniętym obiegiem, zgodny ze standardem EU-3
Osiągi / Zużycie paliwa:
- Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
- Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h3.6 l/100 km
- Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h4.8 l/100 km
- Rodzaj paliwa Bezołowiowa super, o minimalnej LO 95
Instalacja elektryczna:
- Alternator Alternator trójfazowy 400 W
- Akumulator Typ 12 V/14 Ah, bezobsługowy
Przeniesienie napędu:
- Sprzęgło Wielotarczowe mokre, sterowane mechanicznie
- Skrzynia biegów 6-stopniowa z kołami zębatymi
- o stałym zazębieniu zintegrowana ze skrzynią korbową
- Napęd Zamknięty łańcuch O-ring
- z amortyzatorem wstrząsów w piaście tylnego koła
Rama / Zawieszenie / Hamulce
- Rama Mostkowa aluminiowa, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
- Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła – Widelec teleskopowy Ø 43
- Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła – Dwustronny wahacz odlewany
- z aluminium, amortyzator centralny, ręczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia (pokrętło), regulacja tłumienia odbicia
- Skok zawieszenia przód/tył 125 mm/125 mm
- Rozstaw kół 1520 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 90,7 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 65°
- Koła Odlew aluminiowy
- Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17″
- Rozmiar obręczy, tył 5.50 x 17″
- Opony, przód 120/70 ZR 17
- Opony, tył 180/55 ZR 17
- Hamulce, przód Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stały zacisk czterotłoczkowy
- Hamulce, tył Jedna tarcza, średnica 265 mm, pływający zacisk jednotłoczkowy
- ABS Integralny System ABS BMW Motorrad (częściowo zintegrowany)
Wymiary / masy:
- Długość 2145 mm
- Szerokość (z lusterkami)905 mm
- Wysokość (bez lusterek)1160 mm
- Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 800 mm (obniżona kanapa: 775 mm, podwyższona kanapa 825 mm)
- Długość łuku krokowego na pusto 1770 mm (obniżona kanapa: 1720 mm, podwyższona kanapa 1820)
- Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1)199 kg
- Masa sucha 2)177 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 405 kg
- Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym)206 kg
- Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 16 l
- Rezerwa paliwa Około 4.0